Propaganda, továrna na souhlas. Techniky manipulace, se kterými ovládají lidské masy.

Máte názor? A jste si opravdu jistí, že je váš? Každý den naše obrazovky zaplňují miliony vzkazů. Jejich cílem je ovlivnit nás, co budeme kupovat, koho budeme volit, které myšlenky budeme zastávat. Tyto vzkazy jsou všudypřítomné a utvářejí naše vidění světa. Vycházejí z technik přesvědčování, jejichž základy se začaly rodit před sto lety ve Spojených státech.

Za necelých padesát let byly zdokonaleny tak, že s jejich využitím lze ovládat lidské masy. Autoritářské režimy vnucují svou moc lidu silou. Naše „demokracie“ k tomu vymyslely vztahy s veřejností (public relations).

Jak se vyrábí souhlas s válkou?

Jak vznikla v USA válečná propaganda a jak se tatáž propaganda později stala hlavním nástrojem ovládání veřejného mínění? Jaký je rozdíl mezi propagandou a PR? Dokument, který by ČT už dnes nevysílala. Přitom je aktuálnější, než byl kdy dříve, a odpovídá na většinu otázek, které se dějí kolem nás právě teď.

„Termín „public relations“ označuje to, čemu já říkám výroba souhlasu. Tato výroba je založená na tom, že v demokratické společnosti je vše závislé na souhlasu lidu. Po zkušenostech nabytých za války, kdy jsem si uvědomil, že myšlenky se mohou stát mocnými zbraněmi, jsem se rozhodl vyzkoušet, zda to, co jsem se za války naučil, by šlo využít i v míru.“ Edward Bernays

– související –

Milgramův experimentStanfordský vězeňský experimentAschův experiment
Míra poslušnosti a oddanost autoritám pohání vpřed nejen covidovou tyranii, ale i jakoukoliv další:

Jak funguje (nejen) covidová tyranie. Slepé a tupé poslouchání tzv. „autorit“.